اکنون کودک شما به طور رسمی 11 ماهه است و شما برای جشن گرفتن اولین تولد او لحظه شماری می کنید. کوچولوی شما بسیار رشد کرده است، به نقاط عطف کوچک و بزرگ بسیاری دست یافته است، و چیزهای زیادی در این ماه و ماه های آینده به دست خواهد آورد. او به زودی به تنهایی شروع به ایستادن می کند و سعی می کند راه برود، یعنی اگر قبلاً شروع نکرده باشد. پیشرفت های زیادی در این ماه رخ خواهد داد. این مقاله را بخوانید تا با رشد و تکامل کودک 11 ماهه خود آشنا شوید.

هر آنچه که برای اولین بار و یا به عنوان یک والدین باتجربه انتظار دارید ،که  هنگام شروع یک سفر به طول یک عمر به آن نیاز پیدا خواهید کرد را ما در اینجا  فراهم کردیم .

به وبلاگ هیاهو  خوش آمدید ! برای ترن هوایی که فرزندپروری است، ما در هر مرحله با شما هستیم.

رشد کودک

ردیابی نوزاد 11 ماهه شما بسیار سخت تر از آن چیزی است که تصور می کنید. کودک شما اطراف خود را کاوش می کند، بیشتر غرغر می کند و به طور کلی کنجکاوتر می شود. این بدان معنی است که شما باید همیشه مراقب باشید و به او توجه کنید. بیایید ببینیم که چگونه در 11 ماهگی مجموعه ای از شادی ایجاد می شود.

رشد کودک

در این مرحله، کودک شما یک بسته انرژی کنجکاو خواهد بود. او عاشق انجام بازیهایی است، مخصوصاً بازیهایی که شامل اشاره کردن هستند. دوربین خود را برای گام هایی که در رشد کلامی و فیزیکی خواهد برد، آماده نگه دارید. باید به خاطر داشته باشید که کودک شما دیرتر یا زودتر از همسالانش می تواند به نقاط عطف رشد دست یابد، بنابراین نیازی نیست نگران این موضوع باشید. هر نوزاد مسیر رشد و تکامل خود را دارد و کودک شما آهنگی را دنبال می کند که برای او راحت تر است. اطمینان حاصل کنید که اعتماد به نفس او را با به او اطلاع دهید که از پیشرفت او خوشحال هستید. اگر در 11 ماهگی همچنان نگران رشد نوزاد خود هستید، باید با پزشک اطفال خود مشورت کنید.

رشد نوزاد 44 هفته ای

در این مرحله متوجه خواهید شد که کودک شما اکنون در تلاش است تا کلمات بسیار بیشتری را نسبت به قبل تقلید کند. همانطور که مغز کودک شما به رشد خود ادامه می دهد، گفتار و توانایی استدلال او قوی تر می شود. شما می توانید این کنجکاوی را با گوش دادن به صحبت های کودک خود و پاسخ دادن به هر چیزی که او سعی در برقراری ارتباط دارد تشویق کنید.

وقتی کودک شما به سن یک سالگی نزدیک می شود، باید برای تصمیم گیری در مورد روش تنبیه خود با همسرتان وقت بگذرانید. همانطور که روشها و سبکهای فرزندپروری در طول نسلها تغییر میکند، ممکن است متوجه شوید که شما و شریک زندگیتان در مورد برخی از تکنیکهای فرزندپروری اختلاف نظر دارید. این کاملا طبیعی است. شما باید اولویت های خود را با آرامش با شریک زندگی خود در میان بگذارید و در مورد اینکه چگونه فرزند کوچک خود را تنبیه خواهید کرد به توافق برسید.

در حالی که قبلاً 11 ماهه بودند، نوزادان در معرض آموزش پرورش گلدان بودند. تحقیقات جدید به ما می گوید که کوچولوی شما هنوز برای این کار خیلی جوان است. شما باید صبر کنید تا کودک شما بین 18 تا 24 ماهگی را شروع کنید تا تمرین لگنی را شروع کنید.

رشد نوزاد 45 هفته ای

در این سن، کودک شما دوست دارد برای دیدن تصاویر روشن و رنگارنگ به کتاب های مصور نگاه کند. شما باید با دادن کتابهایی که به راحتی قابل تجسم هستند، این عمل را تشویق کنید. داستان ها را برای او بخوانید و داستان سرایی را جذاب کنید. عشق به خواندن عادتی است که کودک شما تا آخر عمر آن را گرامی می دارد و همچنین به رشد او کمک می کند.

شما همچنین می توانید شروع به برنامه ریزی برای اولین جشن تولد کودک خود کنید! اطمینان حاصل کنید که تمام کمک های مورد نیاز خود را دارید و محصولات کودک را در دسترس خود قرار دهید.

رشد نوزاد 46 هفته ای

این دوره زمان مهمی برای کودک شماست. این زمانی است که شما به آرامی آنها را از شیر دادن جدا می کنید. آنها شیردهی را از دست خواهند داد، اما شما میتوانید با گذراندن زمان باکیفیت با نوزادتان، او را در کنارش نگه دارید، در حالی که مشغول انجام کارهای روزانه خود هستید، او را با صحبت کردن با او درگیر نگه دارید و زمان بازی کودکتان را با همسرتان افزایش دهید. شما.

در 46 هفتگی، باید بتوانید کودک خود را به درک چگونگی کمک به شما وادار کنید. در این سن کم، چیز خیلی پیچیده ای نخواهد بود، بلکه پیچیده است

قرار گرفتن در معرض مفاهیمی مانند کنار گذاشتن اسباببازیهایش پس از بازی با آنها یا برداشتن هر چیزی که افتاده است. شما باید این را با استفاده از کلماتی مانند لطفا و متشکرم تقویت کنید تا او یاد بگیرد که چگونه از کودکی مودب باشد.

هنگامی که شما شروع به از شیر گرفتن او از شیر مادر می کنید، کودک شما به زودی غذاهای جامد می خورد. اکنون زمان خوبی است که با پزشک اطفال خود در مورد رژیم غذایی که کودک شما می تواند مصرف کند مشورت کنید. محصولات تازه بدون مواد نگهدارنده بخرید.

رشد کودک 47 هفته ای

ممکن است کودک شما به طور مستقل شروع به راه رفتن کند. شما می توانید با گرفتن واکر او را تشویق کنید. همچنین می توانید کمی دورتر از او بایستید و دستان خود را دراز کنید و او را صدا کنید که به سمت شما بیاید. مطمئن شوید که محیط آزمایشهای او با پیادهروی برای نوزادان مقاوم است.

سلامت نوزاد

کودک شما قرار است محیط خود را کاوش کند، بنابراین اکنون زمان خوبی است تا مطمئن شوید که شما و سایر بازدیدکنندگان شروع به گذاشتن کفش های خود در خارج از خانه کنید. حتی اگر کودک شما هنوز راه نمیرود، مطمئناً در حال خزیدن و کاوش در هر گوشه و کناری است. همچنین میتوانید از تقسیمکنندههای کودک در خانه استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که کودک شما مناطقی را که میتواند برای او خطرناک باشد، مانند گاراژ یا آشپزخانه، کاوش نمیکند. همانطور که کودک شما شروع به کشف غذاهای جامد می کند، عادت به شستن دست ها قبل از هر وعده غذایی داشته باشید تا مطمئن شوید که آلودگی متقابل میکروب وجود ندارد. اطمینان حاصل کنید که اجازه ندهید کسی در نزدیکی کودک شما سیگار بکشد. در حالی که این ماه هیچ واکسنی ندارد، ماه آینده خواهد بود. بنابراین با پزشک اطفال خود در مورد تنظیم یک برنامه برای تزریق صحبت کنید.

نقاط عطف کودک - 11 ماهگی

نقاط عطف کودک می تواند عمده یا جزئی باشد. رفتارهای قابل مشاهده خاصی وجود دارد که برای دیدن آنها باید در کودک خود مراقب آنها باشید در زیر برخی از نقاط عطف آورده شده است:

او شروع به تشخیص افراد با نام خواهد کرد.

او می تواند ویژگی های فیزیکی افراد را با دقت بیشتری تشخیص دهد.

او کنترل بیشتری بر مهارت های حرکتی خود خواهد داشت.

کنجکاوی او با کاوش در راههای جدید برای استفاده و بازی با اسباببازیها و محیط اطرافش، به سرعت رشد میکند.

او متوجه خواهد شد که کلمه نه به چه معناست.

او می تواند نشان دهد که آیا به چیزی دقیق تر نیاز دارد یا خیر.

در اینجا برخی از نقاط عطف رشدی و فیزیکی وجود دارد که کودک 11 ماهه شما احتمالاً از آنها عبور خواهد کرد.

از موقعیت های مختلف برای رسیدن به چیزی که او می خواهد استفاده کنید.

کودک شما می تواند به تنهایی بایستد.

او ممکن است بدون حمایت چند قدم بردارد و بتواند با حمایت راه برود.

او می تواند از پله ها بالا برود.

مهارت انگشت او افزایش می یابد.

او اکنون دو دندان روی هر فک خواهد داشت.

او با یک روال قابل پیش بینی تر می خوابد

رفتار - اخلاق

همانطور که مغز کودک شما به رشد خود ادامه می دهد، او شروع به تجربه و نشان دادن طیف کاملی از احساسات می کند که با رشد مهارت های شناختی او مرتبط است. او اکنون می تواند افراد را در میان گروهی از افراد تشخیص دهد. او به دنبال افرادی است که می شناسد و می خواهد با آنها وقت بگذراند. برعکس، او ممکن است کمی مراقب افرادی باشد که قبلاً هرگز آنها را ندیده است. او همچنین میتواند بین والدینش تمایز قائل شود و «مامان» و «بابا» را صدا کند. هنگامی که او چیزی ناامیدکننده مانند ناتوانی در کشف نحوه بازی با اسباب بازی های خود را پیدا می کند، در نشان دادن نارضایتی خود تردید نخواهد کرد. او همچنین اولین نشانههای نافرمانی را نشان میدهد زیرا مصممتر میشود.

فعالیت برای یک نوزاد 11 ماهه

فعالیت های زیادی وجود دارد که می توانید سعی کنید کودک 11 ماهه خود را درگیر خود نگه دارید. در حالی که این فعالیت ها به رشد کودک شما کمک می کند، به شما فرصت های بیشتری برای پیوند می دهد.

یک فعالیت ساده، انجام یک بازی چهره سازی با غذا است. چند ماده غذایی مانند هویج، نخود فرنگی، اسپاگتی و گوجه گیلاسی را جلوی کودک خود قرار دهید. سپس یک بشقاب خالی خالی بردارید و به او کمک کنید تا با غذا چهره بسازد.

اگر کودک شما شروع به راه رفتن کرده است، می توانید او را با بازی پریدن روی تخت لذت ببرید. مطمئن شوید که دستان او را بگیرید و با او بپرید. این به او کمک می کند تا ماهیچه های خود را تقویت کند و تعادل ایجاد کند.

برای بهبود هماهنگی دست و چشم، می توانید او را تشویق کنید که نقاشی با آب را شروع کند. یک لیوان آب و قلموهای واقعی به او بدهید و بگذارید روی زمین نقاشی کند. همچنین می توانید رنگ غیر سمی مناسب برای یک کودک 11 ماهه تهیه کنید و او را به استفاده از رنگ های روشن علاقه مند کنید.

مراقبت از نوزاد 11 ماهه

یکی از اصلیترین چیزهایی که شما را با کودک 11 ماههتان سرپا نگه میدارد، نیاز سیریناپذیر او به کشف و کشف همه چیز برای خودش است. در حالی که این ممکن است برای رشد او خوب باشد، مناطق و چیزهایی وجود دارد که برای او بسیار خطرناک است که بتواند با آنها بازی کند. مناطقی مانند آشپزخانه و مناطقی که وسایلی مانند تلویزیون، ماشین لباسشویی و پخش کننده دی وی دی را در خود جای داده است را ببندید.

آیا قصد دارید کودک خود را از شیر مادر جدا کنید؟ سپس این بهترین زمان برای شروع خواهد بود. با جایگزین کردن یک جلسه تغذیه با سایر اشکال غذا شروع کنید. شیر گاو را قبل از 1 سالگی به نوزاد خود ندهید زیرا هضم آن برای برخی از نوزادان دشوار است. با پزشک اطفال خود مشورت کنید که چه غذاهایی را می توانید از 11 ماهگی به کودک خود تغذیه کنید.

کودک شما شروع به ایجاد پیوند با افرادی می کند که برای مدتی دیده است. او همچنین می خواهد زمانی را با آنها بگذراند اگر آنها در اطراف او هستند. او را مجبور نکنید با افرادی که با آنها راحت نیست وقت بگذراند.

اگر کودک شما راحت بایستد، قد او را روی دیوار علامت بزنید. این را به یک تمرین منظم تبدیل کنید و هر سه ماه یکبار قد او را علامت بزنید.

تغذیه کردن

در یازدهمین ماهگی، کودک شما باید بتواند با دو انگشت خود را تغذیه کند و از قاشق استفاده کند. او را تشویق کنید تا در حالی که به تماشای آن ادامه می دهید به خودش غذا بدهد. همانطور که ذائقه کودک شما رشد می کند، می توانید غذاهایی را که می خورید در رژیم غذایی او بگنجانید. میوه ها، سبزیجات، حبوبات، تخم مرغ و غذاهای غیر گیاهی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. همچنین باید میان وعده هایی مانند کراکر، میوه و غلات خشک به کودک خود بدهید. وزن ایده آل 11 ماهگی نوزاد پسر بین 7 تا 10 کیلوگرم و برای دختر بین 6.5 تا 11 کیلوگرم است. اگر در مورد رژیم غذایی کودک خود نگرانی دارید، باید با پزشک اطفال خود مشورت کنید.

خوابیدن

نوزادان در این سن در مجموع 13 تا 14 ساعت در روز می خوابند. این بین 2-3 چرت در روز و خوابی که در شب می گیرد تقسیم می شود. برخی از نوزادان در مورد چرت زدن های خود در طول روز دمدمی مزاج هستند، اما باید مطمئن شوید که او حداقل 2 چرت در طول روز داشته باشد که در مجموع چرت ها بین 2 تا 2.5 ساعت می رسد.

نکاتی برای والدین

با کودک خود در فعالیت ها و بازی ها شرکت کنید. این به کودک شما این امکان را می دهد که مهارت های حرکتی ظریف خود را توسعه دهد و وقتی با شما به پارک می رود، معاشرت با کودکان دیگر را بیاموزد.

کودک خود را تشویق کنید مستقل باشد. به او اجازه دهید خودش را تغذیه کند و زمانی را صرف بازی کردن خودش زیر نظر شما کنید. همچنین میتوانید به او اجازه دهید لباسهایش را خودش انتخاب کند یا یک فنجان به دلخواه انتخاب کند.

او را به افراد جدید معرفی کنید. ممکن است اعضای خانواده یا دوستان شما باشند. با این حال، اگر علائم واضحی از ناراحتی نشان داد، او را مجبور نکنید که با آنها درگیر شود.

برای کودک خود بخوانید. هرگز برای القای عادت خوب مطالعه زود نیست. وقتی شروع به خواندن برای او با کتاب های مصور کردید، او همیشه خواندن را با اوقات خوشی که با شما احساس امنیت و آرامش می کرد مرتبط می کند.

به آنچه که او سعی در برقراری ارتباط دارد توجه کنید و مطابق با آن پاسخ دهید. به او بفهمانید که آنچه می گوید برای شما ارزش واقعی دارد.

رفتار خوب خود را با این موضوع تقویت کنید که به کودک خود بفهمانید که هر زمان که کاری را به درستی انجام داده است، کار خوبی انجام داده است.

تا 11 ماهگی، کودک شما باید از چندین نقطه عطف رشد عبور کرده باشد. شما باید پیشرفت کودک خود را با پزشک اطفال خود در میان بگذارید و مطمئن شوید که او را به تمام قرار ملاقات های پزشک می برید.

توجه : اطلاعات موجود در وبلاگ هیاهو  یک ماهیت کلی است و فقط برای اهداف آموزشی در دسترس است و نباید به عنوان جایگزینی برای توصیه های یک متخصص پزشکی یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تلقی شود. اگر در مورد سلامتی خود یا کودک خود نگرانی دارید، لطفاً با پزشک خود مشورت کنید.

منابع : تمام مطالب ارائه شده توسط وبلاگ هیاهو ، بر پایه جدیدترین تحقیقات علمی و به روز محققان و مراجع ذی صلاح علمی و تحقیقاتی اروپا و امریکا در زمینه مهمترین مسائل و سوالات والدین در زمینه فرزند پروری تهیه شده است.

انتشار مطلب فقط با ذکر منبع سایت هیاهو  بلااشکال است.